Inbound calling

callcenter onderscheiden twee vormen, inbound calling en outbound calling. Hieronder vind u een uitleg over inbound calling. Bij beide vormen is het belangrijk om bewust te zijn van de wetgeving betreffende telemarketing.

Inbound Calling
Inbound bellen is altijd op initiatief van de klant. De klant belt (doorgaans betaald) een telefoonnummer op, en krijgt een medewerker van het desbetreffende callcenter aan de lijn. Om dat het op initiatief van de klant is bied deze vorm van telemarketing de kleinste kans op irritatie. Bij deze binnen komende gesprekken van klanten word onderscheid gemaakt tussen bestaande en nieuwe klanten.

Een nieuwe klant
Nieuwe klanten bellen vaak de telemarketeer op, opzoek naar meer informatie. Dit is voor beide een gunstige uitgangssituatie. De klant is immers zelf opzoek naar informatie over het aanbod van de telemarketeer. Aanvankelijk is de klant slechts op zoek naar informatie maar vanwege de interesse van de klant resulteert een dergelijk gesprek vaak in een verkoop. Vaak te danken aan de verkooptechnieken die agent toepast.

Een bestaande klant
Een bestaande klant is iemand die op het moment van contact, klant is bij het desbetreffende telemarketingbureau. Helaas is het voor een medewerker van het callcenter vaak zo dat als een bestaande klant naar de verkoopafdeling belt deze persoon over het algemeen niet op zoek is naar datgene van de telemarketeer kan aanbieden. In een groot aantal gevallen zijn deze mensen op zoek naar de hulp en ondersteuningsafdeling van het bedrijf. Het is vaak namelijk zo dat het telefoonnummer van de verkoop afdeling makkelijker te vinden is.

Vrijblijvende offertes
3 Gratis offertes in 1 minuut
Betaal nooit te veel