Reclame kanalen

De verschillende kanalen die gebruikt kunnen worden om reclame zijn bij meeste organisaties wel bekend. Een reclamebureau weet welk kanaal wanneer gebruikt moet worden hieronder staan een paar bekende vormen van kanalen met uitleg.

Autobelettering Autobelettering gebeurd vaak bij de middel kleine bedrijven of bij grotere bedrijven die in heel Nederland actief zijn. Het is een goedkopen en duidelijke manier van promotie. Er zijn tal van mogelijkheden bij autobelettering, er is keuze uit verschillende ontwerpen en het kan op elk gewenst voertuig worden geplaatst. Het is een eenvoudig, goedkopen en snelle manier van promotie, het kan daarnaast ook erg effectief zijn.

Raambelettering
Raambelettering is bedoeld als blikvanger voor een bedrijf. De ramen van een organisatie worden beplakt met folie. Vergelijkbaar met autobelettering is het goedkope en duidelijke manier van communicatie met de klant.

Gevelreclame
Ook deze manier is snel een efficiënt. Het geeft een bedrijfspand een goede uitstraling en de potentiële afnemer kan het pand dan herkennen. Het is daarnaast ook een goedkope manier van reclame.

Vlaggen en banieren
Een vlag of banier ziet met vaak bij auto verkoop bedrijven of bij bedrijven langs de weg. Deze vlaggen trekken de aandacht en zijn vaak teken van een opening of een actie. Ook deze vorm van promotie is snel en efficiënt daarnaast ook relatief goedkoop.

Spandoeken
Ook deze vorm van promotie is vergelijkbaar aan vlaggen. Vaak duidt een spandoek op sale of een opening. Spandoeken kan men effectief gebruiken bij een opening van een bedrijf zodat dan het gebouw opvalt of bij een acties.

Reclamezuil
Een reclamezuil zorgt voor betere vindbaarheid en naamsbekendheid van een bedrijf. Het is een krachtig instrument voor het uitdragen van corporate identity. Een reclamezuil kan ook dienen als visitekaartje van een bedrijf langs de weg. De zuilen kunnen helemaal naar wens worden ontworpen. Ze kunnen tevens worden verlicht.

Busreclame
Afhankelijk van de regio waarop u wilt adverteren kan men kiezen voor busreclame of tramreclame. Met reclame op een bus of tram bereik een specifiekere doelgroep er zijn veel creatieve mogelijkheden zowel op de bus/tram of in de bus/tram. Regio, periode, campagneduur en advertentieformaat is vrije keuze. Deze vorm van promotie is erg geschikt voor vergroten van naamsbekendheid.

Abri
Een abri of wachthuisje is een kleine niet afgesloten wachtruimte die beschutting biedt. Ze zijn vooral te vinden in het openbaar vervoer, zoals een bushalte, tramhalte, busstation of treinstation. Op meerdere wanden van deze abri wordt reclame aangebracht. Deze reclame is opvallend en trek de aandacht van busreizigers. Het is een handige manier van reclame en kan een grote doelgroep bereiken, het is echter niet goedkoop, afhankelijk van de plek waar u wil adverteren.

Billboard
Een reclamebord of billboard is een in de openbare ruimte geplaatst reclamemedium, vaak langs de snelweg op zo grote groepen potentiële afnemers te bereiken ook zijn ze vaak te zien in grote steden aan gebouwen. Het is een makkelijke snelle manier om snel een grote groep te bereiken. Ook deze vorm van reclame is niet goedkoop. Natuurlijk afhankelijk van de plek.

Commercial op radio of tv
Dit is waarschijnlijk het populairste kanaal om reclame te maken. Men bereikt snel een massa mensen en de boodschap kan op de juiste manier worden overgebracht doormiddel van een filmpje. Zo kan men gebruik maken van geluid en beeld en andere zintuigen prikkelen. Dit is ook meteen de duurste vorm van reclame.

Vrijblijvende offertes
3 Gratis offertes in 1 minuut
Betaal nooit te veel