Uw bedrijf aanmelden
Heeft u een Vraag? Bel ons 020 - 46 37 185

Reclame media

Er zijn verschillende reclame media die een reclamebureau kan gebruiken om de doelgroep te bereiken. Voorbeelden hiervan zijn, posters op billboards, folders, advertenties op radio en televisie, dia's of promotiefilms in de bioscoop, banners op internetpagina's, advertenties in kranten en tijdschriften, de zijkanten van trams, bussen, taxi's en auto's, de achterkant van toegangsbewijzen van grote evenementen, reclame aan fietsen; bordjes voor of achterop de fiets en reclame in het wiel zelf. Verschillende kanalen die op verschillende manier gebruikt kunnen worden op verschillende doelgroepen te bereiken.

Bijna elk voorwerp is geschikt om te gebruiken als reclame kanaal. Zo kan men kleding als reclame gebruiken denk hier bij aan voetbalshirts, shirts van wielrenners of van schaatsers. Ook kan men reclame op lichamen zoals bijvoorbeeld reclame maken op lichamen van kickboksers.

Een andere vorm van reclame is sluikreclame, dit is eigenlijk een vorm van promotie om het geen directe aanbeveling in zich draagt. Het gaat dan om het beschikbaar stellen van producten voor een televisieprogramma of in films zodat de producten identificeerbaar zijn voor de kijker. Bijvoorbeeld huishoudelijke producten in een huis en tuin programma, voedingsproducten van een bekend merk in een kookprogramma etc. Dit heet wel product placement; bepaalde producten worden immers middenin een uitzending geplaatst. Dit is echter een lange tijd verboden geweest in Nederland.

De effectiviteit van reclame en marketing is feitelijk onbewezen. Tegenstanders wijzen op de natuurlijke behoefte van mensen die tot afname van producten zullen leiden. Voorstanders wijzen op noodzaak om over nieuwe producten informatie naar buiten te brengen.

Het kanaal televisie werd altijd beschouwd als het effectiefste kanaal voor massamarketing. Dit vind nog uiting in de hoge prijzen die omroepen vragen voor de reclamezendtijd tijdens populaire televisie uitzendingen. Naast deze kostbare vorm van adverteren is het zogenaamde ad-insertion in opkomst in Nederland en Belgie. Deze vorm van televisiereclame maakt promotie van een bedrijf of product ook bereikbaar voor kleinere en minder vermogende ondernemingen.

Daarnaast is de opkomst van internet ook belangrijk in de wereld van reclamebureaus. Dit kanaal is betaalbaar en bereikt een grote groep potentiële afnemers. De prijzen van advertentieplekken op het internet zijn afhankelijk van de relevantie van de reclame-uiting in relatie tot de rest van de pagina en haar populariteit. Ook via email en mobiele telefoons kan men reclame verspreiden.

Offertes aanvragen is geheel vrijblijvend.
Betaal niet te veel. Vraag meerdere offertes aan.